Kom prova

Body & Mind

Foamroller

Foamroller är ett av dagens effektivaste självbehandllingsmetoder för att underlätta kroppens spänningar, återhämtning och avslappning

Lämplig för:

  • Personer som gör sittande jobb
  • Motionärer och idrottare
  • Alla som är intresserade av kroppsvård

Med hjälp av rollern och fasciastrechningar kan vi förbättra muskelns blodcirkulation, ämnenomsättningen, rörlighet och förhindra spänningar och sträckningar i kroppen. Du behöver INTE ha med egen rulle!

Enkelt och effektivt

Venyttely30

Stretching är avkopplande och ett bra sätt att få kroppen att bli rörlig och må bra! Stretchtimmen består av långa djupstretchande rörelser som töjer ut musklerna ordentligt. Under en timme gås hela kroppens muskler genom och andningstekniken övas.

Venyttely45

Stretching är avkopplande och ett bra sätt att få kroppen att bli rörlig och må bra! Stretchtimmen består av långa djupstretchande rörelser som töjer ut musklerna ordentligt. Under en timme gås hela kroppens muskler genom och andningstekniken övas.

Venyttely60

Stretching är avkopplande och ett bra sätt att få kroppen att bli rörlig och må bra! Stretchtimmen består av långa djupstretchande rörelser som töjer ut musklerna ordentligt. Under en timme gås hela kroppens muskler genom och andningstekniken övas.

Syvävenyttely60

På djuptöjningen timmen påverkas förutom musklerna också lederna och bindvävnaderna i.o.m att töjningarna är långa, t.o.m. flera minuter.
Denna timme passar väldigt bra som vilodagens muskelåterhämtning.

Yoga60

Carolas Yoga60 är Prana Flow Vinyasa . Omskapande och utmanande är basord för denhär aktiva och strömmande yogaformen som är släkt med Ashtangayogan. Rörelseserierna är kreativa och innehåller ofta element från dans och rörelsemeditation. Timmen är samtidigt både effektiv och av slappnande.

Svetlanas Yoga är en djup, intuitiv och avslappnande yoga lektion där vi flyter långsamt genom asanas med ögonen stängda och fokuserar på den inre världen.
Varje lektion är olika och passar alla nivåer. Svetlana försöker ge individuell uppmärksamhetså mycket som möjligt och hjälper till med nödvändiga modifieringar så att du kan njuta av yogan med respekt och kärlek för kroppen.

Meditation 60

En djupt avslappnande lektion där vi börjar med mjuk yoga för öppna upp kroppen i förberedelse för sittande eller liggande meditation.
Svetlana berättar om hållningen och ger vägledning, så timmen passar även nybörjare. Vi kommer att prova på bl.a Buddhistisk Vipassana meditation där vi fokuserar på andningen och Yoga Nidra där vi ligger på golvet och slappnar av en del av kroppen i taget.

BodyBalance60

BodyBalance är ett avslappnande träningspass, som kombinerar yoga, tai chi och pilates. BodyBalance ger rörlighet, balans och avslappning samt koncentrerar sig förutom på det fysiska, även på det psykiska välbefinnandet. (LesMills timme)

FitnessPilates45

Med hjälp av Pilatesträning kan du förbättra din styrka och smidighet och få en fastare kropp. Du kan även få en bättre hållning och andning, och få en bättre kontroll över stress. Pilatesträning passar alla, såväl nybörjare som längre hunna. Pilates passar speciellt bra för sådana personer som sitter eller står mycket i sitt jobb och lider av ryggbesvär eller vill stärka rygg- och magmuskulatur.

FitnessPilates60

Motsvarande timme till FitnessPilates45, men kan även innehålla mera utmanande rörelser.


Tillbaka